Tämä joululoma ja uuden vuoden alkaminen on tehnyt minulle hyvää. Olen nukkunut ihan hirmuisesti (lue: ihan liikaa). Tekemättömiä töitä kyllä olisi, mutta olen laiskotellut oikein kunnolla. Mutta koirien suhteen olen aktivoitunut ihan kympillä nyt joululoman aikana! Olen oikein tyytyväinen itseeni. Ollaan tehty oikein kunnon lenkki joka päivä ja sen lisäksi treenattukin melkein joka päivä jotain, erityisesti nyt viikon aikana. Jospa mä saisin tän energiapuuskan jatkumaan... ;)

Mutta asiaan: Tiistaina oltiin Suvin ja koirien (eli omat koirat ja Suvin kultsut Siiri ja Rauha) kanssa lenkillä ja tekemässä vähän lintutreeniä. Lenkki oli mukava. Suvin mielestä Ulpu on reipastunut syksystä paljon. Niin se varmaan onkin. Itse tuollaisiin asioihin ei osaa kiinnittää niin huomiota, kun koiran näkee joka päivä. Ei se ole koskaan ollut arka, mutta se ujosteli vieraiden koirien seurassa alkusyksystä. Nyt se juoksi ja riehui Rauhan (5kk) kanssa koko lenkin ajan. Siiri ja Vilma ottivat aikuisina koirina vähän rauhallisemmin :) Lenkin jälkeen mentiin vielä treenailemaan samalla tavilla millä treenailin jo pari päivää aikaisemminkin. Piilotin sitä Vilmalle ja Ulpulle muutaman kerran ja hakivat ihan hienosti.

Tänään olin koirien kanssa aamulla treenaamassa agilitya. Vilman kanssa otin pari pientä radanpätkää. Se meni hienosti. Paljoa en uskalla sitä revittää jalkojen takia. Ulpun kanssa otin ensin putkea (myös niin että putki oli ihan mutkalla). Otin hyppyjä (25 cm korkeina), kahta hyppyä peräkkäin, ja lopulta pienen radanpätkän jossa oli kaksi hyppyä ja putki. Ulpu on tosi innostunut ja menee nätisti. Harjoittelimme myös pujottelua muutaman kerran. Ihan uusina asioina otimme renkaan (minikorkeudessa) ja A-esteen (Ulpu meni sen hienosti 3 kertaa). Navetalla oli samaan aikaan treenaamassa toinenkin koirakko, eikä se häirinnyt Ulpun keskittymistä vaan pystyin ihan rauhassa pitämään Ulpua vapaana. Olin aika ylpeä Ulpusta :)

Agitreenien jälkeen ajelimme vielä Merville ja kävimme yhdessä lenkillä. Oli kiva pikku lenkki ja koirat saivat juosta vapaana. Puten paras kaveri Mona-kultsu oli vanhentunut ihan hirmuisesti, vaikka ei edellisestä kerrasta kun näimme nyt niin hirmuisen paljon aikaa ole (vai onkohan ollut niin, että olen nähnyt vain Merviä ja Mantaa, Mona ei ole ollut syksyllä mukana kun olemme nähneet...).