Ulpu oli taas ihan ässä torstain agitreeneissä! Vitsit se on alkanut osata tosi hyvin. Menimme useata eri rataa ja kaikki sujuivat hienosti. Ulppis irtoaakin jo hienosti hypyille, joten saan itse enemmän aikaa radalla juoksemiseen. Ja kepitkin sujuvat jo radan keskellä vauhdista upeasti :)

Keinu on ainoa kompastuskivi meidän agilityharrastuksessamme. Se on siis se ainokainen este, joka vähän pelottaa Ulpua. Mutta otimme tänään myös keinua radan osana -ensimmäisenä esteenä.

Ja aloin tänään harjoitella keppien ohjausta "väärältä" puolelta. Olen kyllä kokeillut sitä joskus aikaisemminkin, mutta koska se on saanut koiran ihan hämilleen, niin olen aikaisemmin jättänyt sen sikseen. (Ulpuhan osaa kepit tosi hyvin niin että minä olen koiran oikealla puolella.) Mutta tänään sain pujottelutreeniin Suvin avuksi ja saimmekin aikaan hyvän treenin. Teimme aluksi niin, että Suvi käveli "väärällä" puolella keppejä ja minä oikealla puolella ja käskytimme molemmat koiraa. Ja kun tämä meni hyvin, minä siirryin vasemmalle puolelle ja Suvi oikealle ja saimme kepit onnistumaan monta kertaa tällä tyylillä täydellisen hienosti :) Eli samalla tyylillä siis jatketaan harjoituksia ja eiköhän me sitten aika pian päästä siitä apuohjaajasta eroon ja minä saan ohjata koiraa myös vasemmalta puolelta kepeillä.

Vappu-Vappendaan pääsi taas radalle harjoittelemaan vähän putkea, pussia ja keppejä. Ihana pikkukoira oli aivan innoissaan ja juoksi putkea ja pussia täyttä vauhtia (kun tiesi että niiden päässä se saa namin). Täytyy alkaa treenata Vapun kanssa myös hyppyjä (tietenkin siis niin että rima on maassa, eli Vappu kulkee vain riman kannattimien välistä -ei siis joudu hyppäämään).