Olen nyt tässä parina iltana tokoillut koirien kanssa ja ihan hyvällä menestyksellä :)

Vilman kanssa olen keskittynyt liikkeestä maahanmenoon, jonka huomasin kokeneen pahan rapistumisen tuossa muutama viikko sitten. Nyt se sujuu taas hienosti! Vilma menee ripeästi maahan heti käskyn kuultuaan. Vilmaa piti vain vähän muistutella siitä, että meidän perheessä pitää totella ensimmäistä käskyä... Mutta nyt liike on taas entisenlainen ja olemme valmiita kokeisiin.

Toinen asia, mitä olen Vilman kanssa nyt treenaillut, on luoksetulosta pysähtyminen. Sehän on ollut meillä se kompastuskivi, jonka takia emme ole uskaltautuneet avoimeen luokkaan tokossa. Tähän asti nuo pysäytykset ovat olleet melkeinpä läpijuoksuja: Vilma on kyllä pysähtynyt, mutta vasta ihan minun lähelläni. Mutta nyt se sujuu! Täältä tullaan kokeet! Tänään 2 viimeistä harjoitusta onnistuivat ihan täydellisesti. Minulla oli maassa viiva, jonka kohdalla annoin käskyn, ja Vilma pysähtyi viivan päälle :) Pysäytystreenin jälkeen otin vielä muutaman kaukon. Ne menevät ihan ok, mutta Vilburi on vähän liian innokas asennonvaihtaja. Se ei aina meinaa malttaa odottaa käskyä...

Ulpun kanssa olen treenaillut seuraamista, liikkeestä maahanmenoa ja pysähtymistä. Seuraaminen sujuu aina oikein hyvin. Ja pari päivää sitten sain liikkeestä maahanmenon sujumaan jo ihan kisaliikkeenä :) Tuo liikkeestä pysähtyminen vain tuottaa Ulpun kanssa päänvaivaa. Se ei meinaa millään tajuta, että sen pitää jäädä seisomaan. Tosin tänään se alkoi jo tarjota seisomista muutamalla viimeisellä yrityskerralla, joten nyt sekin alkoi näyttää valoisammalta.

Uskaltaisikohan sitä ilmoittaa tytöt Pirkan nuuskujen omaan kokeeseen 18.8...?